A női túlagyalásról 2.

a-női-túlagyalásról-2


Az előző héten a női túlagyalásnak arról a fajtájáról írtam, amelynek az esetében a hölgyek amiatt kombinálnak túl egy problémát, hogy ne kelljen tudomásul venniük bizonyos szomorú igazságokat. ☹ Ebben a cikkben viszont a túlagyalás másik fajtájáról lesz szó – mégpedig arról, amelyiknél a hölgyek gondolkodása a bennük lévő félelem és bizonytalanság miatt pörög túl. :O

 

A nők életében nagyon fontos szerepet játszik a félelem, ami – akár észreveszik, akár nem – életük minden egyes pillanatát áthatja. Ennek tükrében a hölgyek egyik legmélyebb késztetését a biztonságra való törekvés jelenti. És ha valaminek a következtében megrendül ez a biztonságérzet, akkor sokan a félelem miatt kétségbeesetten gyártják a különféle forgatókönyveket. („De mi lesz velem akkor, ha ez meg ez történik? / „Mit csinálok akkor, ha ez és ez sem sikerül? stb.) Épp ezért fontosnak tartottam összeszedni az azzal kapcsolatos ötleteimet, hogyan lehet mérsékelni egy kicsit a túlagyalást, illetve hogyan lehetséges a biztonságérzet növelése a húzós helyzetekben is…

 

1.tipp: Gondolj magadra úgy, mint egy szuperhősre! Ezt úgy értem, hogy vedd fel azt a mentalitást, hogy fölösleges azon aggodalmaskodnod, hogy vajon mi történik majd, mert Neked úgyis képesnek KELL lenned arra, hogy minden problémás helyzetet megoldj. Mindent túl KELL élned. Ez egyfajta kötelesség számodra. Nem adhatod fel, mert egy profi vagy, és muszáj, hogy mindenre megoldást találj. Olyan opció nincsen, hogy föladod, kitartónak KELL lenned. Pont, mint egy szuperhősnek.

 

2.tipp: Tudatosítsd magadban, hogy mennyi energiát visz el tőled a túlaggódás és a túlagyalás. Valószínűleg rengeteget… És az aggódással valószínűleg nem is tudod megoldani a problémádat. Úgyhogy a parázás helyett inkább a helyzet megoldásába (vagy legalábbis az ebben való hitbe) is fektethetnéd azt az energiát, amit egy olyan dologra szánsz, ami valószínűleg nem visz előre az életedben.

 

3.tipp: Gondold végig, hogy a múltban hány nehéz (és aggodalomra okot adó) helyzetet oldottál már meg. Valószínűleg sokat… Vedd észre, hogy jó eséllyel már jártál ahhoz hasonló cipőben, mint amilyenben most vagy. És az a jó hír, hogy valahogy sikerült túlélned azt a nehézséget is. 🙂 Ha pedig már van ebben tapasztalatod, akkor ezúttal könnyebben meg fogod találni a megoldást.

 

4.tipp: Gondolatban szedd össze, hogy milyen olyan emberek és erőforrások vannak az életedben, akik vagy amik segíteni tudnak Neked megoldani (vagy legalábbis elviselni) azt a helyzetet, amelyben vagy. Ne csak általánosságban gyűjtsd össze őket, hanem külön-külön is. Végezz kutatómunkát azzal kapcsolatban, hogy milyen (eddig számodra ismeretlen) eszközöket használhatsz a problémád megoldása érdekében.

 

5.tipp: Kertész Imre Sorstalanság című könyvében olvastam azt az idézetet, hogy „valahogy mindig lesz, mert úgy még sosem volt, hogy valahogy ne lett volna…”. Szerintem ez nagy igazság. Fontos tudnod, hogy az életed nem fog megállni akkor sem, ha esetleg bekövetkezik az, amitől félsz. HA bekövetkezik. Ismétlem, HA bekövetkezik. Hányszor volt már úgy, hogy féltél valamitől, de végül nem is következett be a dolog – sőt, a szituáció talán még jobban is alakult, mint ahogyan vártad volna? 🙂

 

6.tipp: Igyekezz úgy kialakítani az életedet, hogy minél nagyobb fizikai, lelki, szellemi és anyagi biztonságban legyél! Képezz pénzügyi tartalékokat, folyamatosan tanulj és fejleszd magadat. Tegyél szert új képességekre. Ha kell, akkor esetleg tanulj ki még egy szakmát. Legyen körülötted erős családi és / vagy baráti védőháló. Nézz utána, hogy kihez tudsz fordulni, ha bajban vagy. Ismerd meg alaposan a jogaidat és a kötelességeidet, nehogy bárki is megtévesszen ezekkel kapcsolatban. Segíts Te is másoknak, ha gond van, mert így remélhetőleg ők is viszonozzák majd a nekik tett szívességet.

 

A nőket átható általános félelemérzet miatt persze teljesen érthető, ha megijedsz a húzós helyzetekben és rosszabbnál rosszabb forgatókönyveket gyártasz a fejedben. Ez valahol az ember ösztöneiben is bennevan, hiszen a negatív fókusznak (és ezáltal a problémákra való felkészülésnek) köszönhetően nagyobb az esélyed a túlélésre.

 

Pont ezért tehát nem arra biztatlak, hogy ne legyen B-terved. Mert legyen. Válj minél reziliensebbé, asszertívebbé, rugalmasabbá és alkalmazkodóképesebbé, illetve edzd a mentális és a fizikai állóképességedet. De ha ezek a dolgok megvannak, akkor ezeken felül már felesleges túlagyalnod a kétes helyzeteket, mert ez valószínűleg már nem ad hozzá túl sok pozitívumot az életedhez. Sőt, talán csak nehezíti a problémáid megoldását…

 

A fentiekhez hasonló problémád van, vagy egyéb szerelmi jellegű dologban akadtál el..? Ebben az esetben segítséget nyújthat Neked az online párkapcsolati coaching, az online párkapcsolati tanácsadás vagy a  párkapcsolati tanácsadás e-mailben. Keress meg bizalommal! 🙂

 
 

Tombor_Zsófia_166_190
Tombor Zsófia /
Lélekgyöngyök